Haluan tehdä ostoksia virkistysuimala Zimmariin. Miten toimin?
Virkistysuimala Zimmarin palveluiden käyntikertojen ja käyttöajan ostamiseksi verkkokaupasta tarvitset käyttöösi muovisen asiakaskortin, jossa on henkilökohtainen tunniste. Jos sinulla on entuudestaan asiakaskortti, tarvitset lisäksi PIN-koodin, jonka voi noutaa Zimmarin asiakaspisteeltä. Uusille asiakkaille rekisteröidään uusi asiakaskortti PIN-koodilla, josta veloitetaan 3 euron rekisteröintimaksu.
Kun olet saanut käyttöösi asiakaskortin ja PIN-koodin, voit tämän jälkeen hyödyntää verkkokauppaa tuotteiden ja palveluiden ostamiseen asiakaskortissa olevan tunnisteen ja PIN-koodin avulla. Huomaathan, että erityishintaiset tuotteet (opiskelijat, varusmiehet, työttömät, lapset, eläkeläiset) vaativat säännöllisin aikavälein tunnistautumista ja etuuteen oikeuttavan todistuksen esittämistä asiakaspalvelupisteessä.
Haluan tehdä ostoksia kunnan ateriapalveluiden toimipisteissä. Miten toimin?
Ateriapalveluiden toimipisteissä ostoksien tekemiseen tarvitset älypuhelimeen asennetun “Ceepos Mobiilimaksu” -sovelluksen. Sovellus vaatii rekisteröitymisen sähköpostiosoitteella. Sovelluksen voi ladata Android-laitteille Google Play Storesta ja Apple-laitteille App Storesta:
Lataa ja asenna Android-laitteelle painamalla tästä.
Lataa ja asenna Apple/iOS-laitteelle painamalla tästä.
Sovelluksen rekisteröitymisvaiheessa määritellään oma salasana sekä nelinumeroinen PIN-koodi, joka kannattaa ottaa talteen tulevia rahasaldon latauksia varten. Sovelluksesta tulee poimia talteen myös henkilökohtainen mobiilitunnuksen numero, jota tarvitaan myöhemmin verkkokaupassa ostosten tekemiseen PIN-koodin lisäksi. Mobiilitunnuksen numeron (C-kirjaimella alkava numerosarja) löydät Ceepos Mobiilimaksu -sovelluksesta Tiedot-välilehdeltä, Kempeleen kunta -palveluntarjoaja -sivun Näytä Tunniste -toiminnosta.
Rekisteröitymisen jälkeen siirry Kempeleen kunnan verkkokauppa-sivustolle Ateriapalvelut -osioon ja valitse sieltä tuote nimeltä Ateriapalveluiden rahalataus. Valitse tuotemuunnelmista haluamasi tuote ja määrä tuotteelle. Esimerkiksi välipalalippuja myydään viiden kappaleen erissä, joten kymmenen välipalalipun ostamiseen valitse määräksi 2.
Syötä aiemmin talteen ottamasi Mobiilitunnuksen numero (C-kirjaimella alkava numerosarja) ja rekisteröitymisessä käyttämäsi PIN-koodi vaadittuihin kenttiin, jolloin voit lisätä tuotteen ostoskoriin maksua varten. Voit myös halutessasi tarkastaa Mobiilitunnukseen liitetyn rahasaldon samaiselta sivulta.
Missä ateriapalveluiden toimipisteissä voin käyttää rahasaldoa?
Rahasaldoa voit käyttää ostoksien tekemiseen seuraavissa toimipisteissä Ceepos Mobiilimaksu –sovelluksen avulla:
Ylikylän koulu, Santamäkitalo (koulu ja päiväkoti), Linnakangastalo (koulu ja päiväkoti), Kirkonkylätalo (päiväkoti, koulu, lukio), Ketolanperän koulu, Ylikylän päiväkoti, Sarkkirannan päiväkoti, Honkasen päiväkoti, Kirkonkylän päiväkoti, Kokkokankaan päiväkoti, Pikkukokon päiväkoti, Rentolan päiväkoti.
Huomaathan, että ulosmyytävää ylijäämäruokaa on myynnissä vain koulujen linjastoilla Ketolanperän, Ylikylän, Linnakankaan, Santamäen ja Kirkonkylän kouluilla.
Huomaathan, että osa rahalatauksen tuotemuunnelmista ovat vain kunnan työntekijöiden käyttöön tarkoitettuja (lounas henkilökunta).
Miten rahasaldoa käytetään ateriapalveluiden toimipisteissä?
Ollessasi paikan päällä ateriapalveluiden toimipisteessä (esimerkiksi koulun ravintola), ota Ceepos Mobiilimaksu -sovellus esille. Valitse sovelluksesta käyttöpaikka, jossa olet tekemässä ostosta (esimerkiksi Linnakankaan koulu).
Lisää tuoteluettelosta haluamasi määrä tuotteita ”+” ja ”-” näppäimiä painamalla. Esimerkiksi, jos ostat yhden välipalan kouluruokalasta oppilaana, valitse tuotteen “Välipala koululaiset” määräksi 1 kpl. Kun olet valinnut kaikki tarvittavat tuotteet määrineen, maksa ostoksesi painamalla Maksa-painiketta ja vahvista ostos Hyväksy maksu –painikkeella. Kuitti tekemästäsi ostoksesta näkyy sovelluksen ruudulla ja rahasaldostasi vähenee tekemiesi ostoksien mukainen rahasumma.
Huomaathan, että ateriapalveluiden toimipisteen työntekijälle on oikeus valvoa mobiilimaksujen suorituksia toimipisteessä asioivilta asiakkailta. Kuitti tulee esittää ostoksen yhteydessä työntekijälle.
Perheessämme on useita lapsia, voiko rahasaldoa käyttää samalla tunnuksella useammassa puhelimessa?
Perheen lapset voivat käyttää samaa käyttäjätiliä, jolle vanhemmat ovat ladanneet rahaa / lippuja verkkokaupassa. Saman tunnuksen käyttöä useammassa mobiililaitteessa ei ole estetty.
Lapsen vanhemmat voivat luoda myös lapselle omat tunnukset mobiilimaksuun. Tällöin rahalatauksessa verkkokaupassa tulee huomioida latauksen kohteena oleva mobiilitunnuksen numero ja PIN-koodi.
Ongelmatilanteet Ceepos Mobiilimaksun ja verkkokaupan käytössä
Mobiilitunnuksen numero hukassa? Kirjaudu Ceepos Mobiilimaksu -sovellukseen, valitse palveluntarjoajista “Kempeleen kunta” ja paina tämän jälkeen Näytä tunniste -painiketta.
PIN-koodi hukassa tai unohtunut? Kirjaudu Ceepos Mobiilimaksu -sovellukseen, siirry Tiedot -välilehdelle ja paina Käyttäjätiedot -painiketta. Syötä uusi nelinumeroinen PIN-koodi Päivitä-painikkeen yläpuolella olevaan kenttään. Tallenna uusi PIN-koodi painamalla Päivitä-painiketta.
Salasana unohtunut? Voit vaihtaa salasanan käyttämällä Ceepos Mobiilisovelluksen ”Salasana hukassa”-toimintoa, jonka kautta voit luoda salasanan uudelleen. Avaa Ceepos Mobiilimaksusovellus ja valitse Salasana hukassa. Saat sähköpostitse viestin Ceepos Mobiilimaksu – Salasanan vaihto. Toimi ohjeiden mukaisesti.
Minulla on vielä aiemmin ostettuja paperilipukkeita. Voinko käyttää niitä?
Kaikki aiemmin ostetut paperilipukkeet ovat voimassa ja voit käyttää ne loppuun normaaliin tapaan ateriapalveluiden toimipisteissä. Paperilipukkeita ei vaihdeta takaisin rahaksi eikä niitä voi vaihtaa sähköisen rahalatauksen saldoksi.
Haluan tehdä reklamaation tai palauttaa tuotteen (Zeniitti-tuotteet)
Mikäli haluat tehdä reklamaation tai palauttaa Zeniitti-tuotteen, otathan yhteyttä miia.marjanen(a)kempele.fi.
Yhteystiedot
Jos sinulla on ongelmia Zimmarin ostoihin liittyen, otathan yhteyttä Zimmarin asiakaspalveluun:
zimmari.uimala(a)kempele.fi
p. 050 316 9406
Jos sinulla on ongelmia ateriapalveluiden ostoihin liittyen, otathan yhteyttä ateriapalveluihin lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ateriapalvelut@kempele.fi.
Jos sinulla on ongelmia verkkokaupan käyttämisessä, mobiilisovelluksen asentamisessa tai maksuihin liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@kempele.fi.